Subject: RE: [VÄLJAST] RE: õiguskantsleri soovituse täitmisest
From: "Evelin Lopman" <[email-masked]>
To: "Artur Stolfat" <[email-masked]>
Cc: "Info" <[email-masked]>, "Viljandi Linnavalitsus" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Oct 2024 11:24:24 +0300

Tere!

Tühisõiduarvete esitamise põhjendatuse üle teeb järelevalvet Viljandi linn
ning selle juures tuleb jälgida, et prügi saaks veetud, kui jäätmed on
mahutisse pandud ning vedajal on juurdepääs mahutile. Poriloik iseenesest
ei takista prügivedu ja seetõttu ei saa seda pidada ka tühisõidu
põhjenduseks. Küllap oskab linn hinnata ka konkreetseid asjaolusid, muu
hulgas seda, kas tänaval esineb auke, mis ohustavad kõiki jalakäijaid  või
kui tänav on poriloigu tõttu ebastabiilse kandvusega. Tänavat puudutavad
probleemid, kui need on sedavõrd tõsised nagu kirjeldate, tuleb linnal
kindlasti lahendada, et tänava sihtotstarbeline kasutamine oleks võimalik.

Lugupidamisega

Evelin Lopman

From: Artur Stolfat <[email-masked]>
Sent: Monday, September 30, 2024 4:16 PM
To: Evelin Lopman <[email-masked]>
Cc: Info <[email-masked]>; Viljandi Linnavalitsus
<[email-masked]>
Subject: [VÄLJAST] RE: õiguskantsleri soovituse täitmisest

Lugupeetud Evelin Lopman

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Vastuseks Teie e-kirjale teatan, et Viljandi Linnavalitsus on võtnud
jäätmevedajaga (s.o Eesti Keskkonnateenused AS) ühendust juba 2024.a juuli
kuus ning täpsustanud Lääne tn 6 prügiveoga toimuvat.

Eesti Keskkonnateenused AS-i andmetel takistab sademevee kogunemine
prügimahutite juures prügiveo teostamist. Prügivedaja selgitas, et  Lääne
6 korteriühistul olevate süvamahutite (s.o maa-alused konteinerid, mida ei
saa liigutada, nimetatud ka molokid) tühjendamine toimub kraana abil ehk
prügimahutite tühjendamisel paneb prügiauto juht kraana jalad maha ning
kogu prügiauto raskus läheb kraana jalgade jõuõlgadele. Süvamahutite
tühjendamise protsessi käigus võib sademevee kogunemine prügimahutite ette
muuta pinna ebastabiilseks, mille tagajärjel kas prügiauto juht ei näe
kuhu kraana jalad paigaldada või kraana jalgade maha panemisel võib pinnas
kergesti vajuda, mis toob kaasa suuremaid ja tõsisemaid tagajärgi nagu
näiteks prügiauto ümberpööramine ja/või prügimahutite kahjustamine. Lisaks
eeltoodule võib veelombi sees olla auk või ebatasasus, kuhu astudes on
prügiauto juhil võimalik kukkuda või vigastada jalga, eriti halbade
ilmastikuolude korral.

Eeltoodust tulenevalt on ilmne, et prügivedajal puudub igasugune takistus
tagamaks oma personalile kummikuid, kuid prügivedaja ja/või prügiauto
juhid on prügimahutite tühjendamisel lähtunud eelkõige ohutuse tagamise
nõuetest/põhimõttetest, mille puhul ei ole kummikute kasutamine
jätkusuutlik ja turvaline meede tekkinud probleemi lahendamiseks.

Lugupidamisega

Artur Stolfat
Viljandi Linnavalitsus
jurist
Tel: 53331585
E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Evelin Lopman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 27, 2024 1:45 PM
To: Artur Stolfat <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: õiguskantsleri soovituse täitmisest

Tere!

Õiguskantsler tänab edastatud selgituste eest. Kirjas olete põhjalikult
selgitanud sadeveega seotud küsimus ning sellega seotud murede lahendamine
ongi keeruline, eeldab koostööd ning lisaks ka suhteliselt kulukas.
Soovitusega seoses tahaksin teada, kas linnal on plaan juhtida
jäätmevedaja tähelepanu tühiveoarvetele ja sellele, et ehkki mahutite
tühjendamine on vihma korral kindlasti tülikam, siis ei ole seda põhjust
pidada ülemäära koormavaks. Saab ju kanda kummikuid.

Ette tänades

Evelin Lopman